Produsul defect trebuie prezentat pentru depanare impreuna cu certificatul de garantie si factura (bon sau chitanta) eliberate de GEAR IT, un ambalaj adecvat pentru transport, cat si toate accesoriile cu care a fost dotat produsul la cumparare, in caz contrar produsul nu este acceptat pentru reparatii;
Datorita procesului de fabricatie al LCD-urilor nu se poate garanta functionarea tuturor pixelilor. Fac obiectul garantiei LCD-urile care prezinta mai multi pixeli lipsa decat standardul acceptat de catre fabricant (ISO13406-2);
Producatorul nu isi asuma responsabilitatea pentru defectele generate de o terta parte (furnizor servicii de telefonie, provider internet, furnizor electricitate, etc). Defectele cauzate astfel, nu fac obiectul garantiei;
Nu fac obiectul garantiei produsele defectate din cauza utilizarii necorespunzatoare sau a folosirii acestora in alte scopuri decat cele pentru care au fost proiectate, sau din cauza interventiilor asupra lor de catre persoane neautorizate;
Se va solutiona orice problema de service in garantie in termen de maxim 20 zile lucratoare de la receptia produsului. In cazul in care datorita unor probleme de aprovizionare/tehnice nu se pot inlocui produsele defecte in perioada precizata mai sus se va returna valoarea actualizata a produsului respectiv sau i se va propune o alta solutie tehnica pentru rezolvarea litigiului;
Daca produsul defect aflat in perioada de garantie nu poate fi reparat sau durata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in garantie depaseste 10% din termenul de garantie, la cererea consumatorului va fi inlocuit de GEAR IT cu un echipament similar din punct de vedere functional sau acesta va restitui contravaloarea actualizata a produsului respectiv. Restituirea contravalorii actualizate se va face la cererea consumatorului si in cazul unor defecte repetate (cel putin 3 defecte in prima jumatate a perioadei de garantie) sau in cazul defectarii produsului deja inlocuit;
Daca se solicita solutionarea unei garantii in primele 24 de ore de la achizitionarea produsului acesta este inlocuit pe loc
Termenul de garantie al produsului se prelungeste cu timpul scurs de la data la care consumatorul a reclamat defectarea produsului si pana la data repunerii acestuia in stare de functionare. Prelungirea termenului de garantie se va inscrie in certificatul de garantie de catre UNITATEA DE SERVICE;
Perioada pe care se ofera garantie variaza de la produs la produs. Perioada va fi inscrisa vizibil pe fiecare certificat de garantie in parte. Ea este exprimata in luni si se prelungeste automat cu timpul petrecut in service (daca este cazul).
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea.
Renuntarea la cumparare
Produsele achizitionate la distanta de la GEAR IT se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Clientul are dreptul sa notifice in scris GEAR IT ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la primirea produsului. Clientul are obligatia de a face dovada datei la care a primit produsul. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor. Nu se accepta coletele trimise prin Posta Romana. Decizia de asigurare sau nu a coletului pe durata transportului apartine in totalitate Clientului.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc. Clientul este responsabil in ce priveste diminuarea valorii produsului in urma manipularii defectuase a acestuia, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produsului. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
Clientul are obligatia de a informa GEAR IT cu privire la decizia de retur prin una din variantele: e-mail sau o declaratie pe un mediu durabil. Clientul are la dispozitie 14 zile de la primirea produsului / produselor pentru a-si anunta dorinta de retur.
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazurile in care:
Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile. Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de maxim 5 zile lucratoare de la receptionarea produsului / produselor.
Produsul / produsele sunt inmanate catre GEAR IT personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la data primirii produsului. Clientul va suporta costurile de returnare. Clientul este responsabil in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).
In cazul in care clientul a achizitionat mai multe produse identice si doreste sa le returneze pe toate se accepta doar unul dintre produse desigilat, restul de produse vor fi acceptate doar daca sunt sigilate.
Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Pentru a returna un produs va rugam sa trimiteti un mail catre office@gearit.ro in care sa specificati ca doriti returnarea, mentionand numarul comenzii (inscris pe factura) si daca doriti returnarea banilor sau schimbarea produsului. In cazul in care doriti returnarea banilor, va rugam sa specificati un numar de cont bancar (codul IBAN), impreuna cu numele complet al titularului de cont. GEAR IT va returna intreaga contravaloare a produsului dupa receptionarea sa si constatarea eventualelor daune, mai putin taxele de transport si suma dedusa in cazul constatarii de daune asupra produsului / produselor.
Pentru a intelege mai bine piata si a ne satisface clientii cat mai bine v-am fi profund recunoscatori daca odata cu cererea de retur a-ti completa si un formular de feedback.
Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie.
In cazul in care produsul / produsele achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs identic si functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea produsului / produselor.
Produsele care nu sunt conforme specificatiilor de pe site din momentul trimiterii comenzii se pot returna fara implicarea unor costuri suplimentare din partea clientului, in urma unei notificari scrise in care se va specifica natura lipsei de conformitate. Clientul poate solicita returnarea contravalorii produsului sau inlocuirea cu unul conform. Daca GEAR IT nu poate inlocui produsul cu unul conform in termen de 14 zile va restitui contravaloarea produsului + taxele de transport.
Coletele ce nu corespund din punct de vedere estetic pot fi refuzate. Pentru a se evita neintelegerile, coletul va fi fotografiat si se va intocmi impreuna cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal in care se va specifica starea coletului. Pentru transparenta toate coletele vor fi trimise cu „Deschidere la livrare”.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative sau a unei proceduri de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele fiind cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate / modificate.
Costul transportului produselor de la si catre GEAR IT revine in totalitate clientului.